Felhasználási feltételek

Általános Szerződési Feltételek

Figyelmeztetés az esetlegesen meglepő feltételekre

A Tatros, s. r. o. társaság ezúton felhívja a figyelmet az Általános Szerződési Feltételek alábbi rendelkezéseire, amelyek potenciálisan meglepetésre adhatnak okot. A Vevő ezúton értesül az alábbi rendelkezésekről, amelyeket a jelen feltételek elfogadásával kifejezetten elfogad:

  • II/3 pont, amely a speciális áfarendszerrel foglalkozik
  • VII/2 pont, amely a lerövidített panasztételi határidővel foglalkozik
  • VII/3 pont, amely az áruk jellegének figyelembevételével az áru visszaküldésének és új áru kiadásának gyakorlati ellehetetlenítésével foglalkozik
  • VII/13 pont, amely az áruk más árura történő cseréjének lehetetlenségével foglalkozik, miközben mindig szükséges az áru visszaküldése, majd külön szerződés alapján új áru vásárlása. A kölcsönös követelések beszámítása nem lehetséges.

 

Általános Szerződési Feltételek

Tatros, s. r. o.

Rudinská 376/8
023 33 Rudinská

Slovakia

KSH-szám 50 762 541
Adószám: SK2120464302

 

Kapcsolatfelvétel:

Rendeléssel kapcsolatos kérdések, reklamáció, termék visszaküldése stb.
E-mail: info@topskisport.hu 

 

 

 

 

 

(a továbbiakban „eladó“)

  1. Alapvető rendelkezés
  1. Ezen szerződési feltételek (továbbiakban: „szerződési feltételek”) szabályozzák a vevő és az eladó (továbbiakban együttesen: „vevő”) kölcsönös jogait és kötelezettségeit, akik árut vásárolnak, megállapodást (továbbiakban: „adásvételi szerződés”) kötnek a www.topskisport.hu webes felületén (továbbiakban: „online áruház”) vagy az eladó helyszínén vagy más módon.
  2. A szerződési feltételek rendelkezései a felek között az online áruházon keresztül megkötött megállapodásnak szerves részét képezik.
  3. Az adásvételi szerződés eltérő rendelkezései elsőbbséget élveznek a szerződési feltételekben foglaltakkal szemben. 
  1. Információk az árukról és árakról
  1. Az árukra vonatkozó információk, beleértve az egyes áruk árait és főbb tulajdonságaikat az egyes árucikkekhez, az online áruház katalógusában találhatók. Az áruk árai tartalmazzák az általános forgalmi adót, az összes kapcsolódó díjat és az áru visszaküldésének költségét, ha ezek az áruk természetüknél fogva nem küldhetők vissza a szokásos postai úton. Az áruk árai érvényesek maradnak azok online áruházban való megjelenésének időtartamára és az adásvételi szerződés időtartamára is. Ez a rendelkezés nem zárja ki az adásvételi szerződés egyedi megállapodás szerinti feltételekkel történő megkötését.
  2. A webáruház katalógusában elhelyezett áruk minden nemű bemutatása tájékoztató jellegű, és az eladó nem köteles adásvételi szerződést kötni a vevővel.
  3. Az áruk csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségekkel kapcsolatos információk az online áruházban kerülnek közzétételre. Az eladó felhívja a figyelmet arra, hogy az online áruházban kínált áruk, valamint az egyéb módon kínált áruk használt áruk (továbbiakban: "áruk"), amelyeket az Általános Forgalmi Adóról (ÁFA) szóló törvény értelmében különleges rendszer szerint kell kezelni, amikor az áfabevallás alapja csak az adóköteles felár (árrés) a felárra vonatkozó adóval csökkentve. Új áru esetén erről a tényről a vevő tájékoztatva lesz és az árukon belül ebben az időszakban fellépő hibákra vonatkozó jogok gyakorlásának egy éves időtartama, amelyet a szerződési feltételek VII.2. pontja említ, két évre lesz meghosszabbítva.

 III. Megrendelés és az adásvételi szerződés megkötése

  1. Az adásvételi szerződés akkor jön létre:

  • távollévők közötti szerződésként az online áruházon keresztül, a szállítási költségek a vevő által fizetendők; azonban ezek a költségek nem térnek el a vevő által ezen eszközök használatáért fizetett alapdíjtól (azaz különösen az internet-hozzáférésért, a telefonhívásokért). A megrendelés benyújtásával hozzájárul az általunk használt távolsági kommunikációs eszközök használatához. Vagy
  • az eladó helyszínén, lásd a szerződési feltételek III.9. pontját.

    2. A Vevő a következő módon rendelheti meg az árukat:
  • saját vásárlói fiókján keresztül, ha előzetesen regisztrált az online áruházban,
  • a megrendelőlap kitöltésével regisztráció nélkül.

    3. Az adásvételi szerződés megkötéséhez a vevőnek rendelést kell létrehoznia az online áruházban. Az ajánlatnak tartalmaznia kell a következő információkat:
  • Az árut, amelyet meg kíván vásárolni (az online áruházban a "KOSÁRBA" gombra kattintva)
  • Az áruk ára, a szállítási költség, a fizetési mód és a kívánt szállítási mód a megrendelés ajánlatának létrehozása során a felhasználói felületen megadott információk között szerepelnek. Az áruk árának és a szállítási költségeknek az áruk és a vevő által választott szállítási mód alapján kell automatikusan megjelenniük;
  • A vevő azonosítási és kapcsolattartási adatai a szállításhoz, a név, az utónév, a szállítási cím, a telefonszám és az e-mail cím.

A megrendelésben szereplő adatokat az eladó helyesnek tekinti. A megrendelés érvényességének feltétele a megrendelőlapon szereplő összes kötelező adat kitöltése, valamint a vevő megerősítése, hogy megismerte ezeket az üzleti feltételeket.

  1. A rendelés létrehozása során a vevő módosíthatja és ellenőrizheti az adatokat, amíg a rendelés véglegesítése nem történik meg. Az adatok ellenőrzése után a "MEGRENDELÉS fizetési kötelezettséggel jár" gomb megnyomásával jön létre a rendelés. A "MEGRENDELÉS fizetési kötelezettséggel jár" gombra kattintva a vevő egyetért a feltételekkel és megerősíti, hogy elolvasta a személyes adatok feldolgozásáról szóló irányelveket. A "MEGRENDELÉS fizetési kötelezettséggel jár" gombra kattintás után az összes információ elküldésre kerül az eladónak.

  2. Az eladó a megrendelés beérkezését követően haladéktalanul visszaigazolást küld a vevőnek a megrendelés érkezéséről, a vevő által a megrendeléskor megadott e-mail címre. Az eladó jelenlegi általános szerződési feltételei csatolva lesznek a visszaigazoláshoz. Az adásvételi szerződés akkor jön létre, amikor az eladó visszaigazolja az rendelést a vevő által megadott e-mail címre.

    6. Abban az esetben, ha az eladó a megrendelésben meghatározott feltételek valamelyikét nem tudja teljesíteni, módosított ajánlatot küld a vevő e-mail címére. A módosított ajánlat az adásvételi szerződés új tervezetének minősül, és ebben az esetben az adásvételi szerződés azáltal jön létre, hogy a vevő a jelen szerződési feltételekben megadott e-mail címre visszaigazolja az eladónak az ajánlat elfogadását.

    7.A vevő által küldött minden megrendelés kötelező érvényű. A vevő mindaddig törölheti megrendelését, amíg az eladótól értesítést nem kap a megrendelés kézhezvételéről. A vevő a megrendelés törlését telefonon is kérheti az eladó telefonszámán vagy az eladó webáruházában feltüntetett e-mail címén.

    8.Abban az esetben, ha a webáruházban az áru árának megadásakor vagy a megrendelés során nyilvánvaló technikai hiba lépett fel az eladó részéről, az eladó nem köteles az árut ezen a nyilvánvalóan hibás áron a vevőnek eltadni, még akkor sem, ha a vevőnek automatikus visszaigazolást küldtünk ezekről a feltételekről. Az eladó indokolatlan késedelem nélkül értesíti a vevőt a hibáról, és módosított ajánlatot küld a vevő e-mail címére. A módosított ajánlat az adásvételi szerződés új tervezetének minősül, és ebben az esetben az adásvételi szerződés a vevő által az eladó e-mail címére küldött visszaigazolással jön létre. Ha a vevő nem fogadja el a módosított ajánlatot még 3 munkanapon belül sem, az eladó jogosult visszalépni a létrejött adásvételi szerződéstől. Nyilvánvaló tévedésnek számít a termék árának hibája, például abban az esetben, ha a termék ára nem felel meg más eladók szokásos árának, vagy ha egy szám hiányzik vagy eltér a megadott árból.

    9. Az adásvételi szerződés megkötése az eladó üzletében is lehetséges, amely esetben a vevőt értesítik a szerződési feltételek tartalmáról a termék megvásárlása során.

    10. Az adásvételi szerződés megkötése cseh és angol nyelven is lehetséges.

 

  1. Ügyfélfiók
  1. A regisztrációval az online áruházban a vevő hozzáférést kap saját ügyfélfiókjához. Az ügyfélfiókból a vevő rendelhet termékeket. Azonban a vevő rendelhet termékeket regisztráció nélkül is.
  2. A vevőnek az ügyfélfiók regisztrációja és a termékek rendelésekor kötelessége valós információkat megadni. A vevőnek frissítenie kell az ügyfélfiókban megadott információkat. A vevő felelős az adatok pontosságáért a termékek rendelésekor, az eladó mindig ezen adatok pontosságára támaszkodik.
  3. A vevői fiókhoz való hozzáférést felhasználónév és jelszó biztosítja. A vevőnek kötelessége bizalmasan kezelni a vevői fiókjához való hozzáféréshez szükséges információkat. Az eladó nem felelős a vevői fiók visszaélésszerű használatáért harmadik személyek által.
  4. A vevő nem jogosult harmadik személyeknek engedélyezni a vásárlói fiókjának használatát.
  5. Az eladó jogosult a vevő fiókját megszüntetni, különösen akkor, ha a vevő két évnél hosszabb ideig nem használta fiókját, vagy ha a vevő megsértette kötelezettségeit az adásvételi szerződés és az általános szerződési feltételek szerint.
  6. A vevő elismeri, hogy a felhasználói fiók nem érhető el folyamatosan, különösen a szolgáltató hardver- és szoftverberendezéseinek szükséges karbantartása vagy harmadik fél hardver- és szoftverberendezéseinek szükséges karbantartása miatt.

 

  1. Fizetési feltételek és áruszállítás
  1. A vevő a termék árát és a szállítással kapcsolatos bármilyen költséget az alábbi módon fizetheti meg az adásvételi szerződés alapján:
  • banki átutalással az eladó bankszámlájára,
  • hitelkártyával, amely esetben a fizetés a fizetési átjáró feltételeinek is alá van vetve,
  • készpénzben/kártyával a termék átvételekor/szállításkor.

    2. A vevő a vételárral együtt köteles megtéríteni az eladónak az áru csomagolásával és kiszállításával kapcsolatos költségeket az adásvételi szerződés szerinti összegben. Hacsak az alábbiakban kifejezetten másként nem szerepel, a vételár tartalmazza az áru szállításával kapcsolatos költségeket is.

    3.Készpénzes fizetés esetén a vételár az áru átvételekor esedékes. Készpénz nélküli fizetés esetén a vételár az eladó utasításai szerint fizetendő.

    4. A fizetési kapun keresztül történő fizetés esetén a vevő az érintett elektronikus fizetési szolgáltató utasításait követi.

    5. Készpénz nélküli fizetés esetén a vevő vételár fizetési kötelezettsége akkor teljesül, amikor a megfelelő összeget az eladó bankszámláján jóváírják.

    6. Az eladó nem követel előleget vagy más hasonló fizetést a vevőtől. A vételár kiegyenlítése az áru feladása előtt nem számít előlegnek.

    7. Az árut a vevőnek az adásvételi szerződésnek megfelelően szállítják, az áru szállításának költsége függ a vevő rendelésében és az eladó megerősítésében meghatározott szállítási és átvételi módtól. Ha a szállítási mód a vevő kifejezett kérésére történik, a vevő viseli az ezzel járó kockázatot és bármilyen további költséget.

    8. Ha az eladó az adásvételi szerződés alapján köteles az árut a vevő által a megrendelésben megjelölt helyre leszállítani, a vevő köteles az árut kézbesítéskor átvenni. Abban az esetben, ha a vevő részéről felmerült okok miatt az árut ismételten, vagy a megrendelésben megjelölttől eltérő módon kell kiszállítani, az áru ismételt kiszállításával járó költségeket, ill. más, a szállítási móddal kapcsolatos költségeket, a vevő köteles fizetni.

    9. A szállítási idő mindig függ a termék elérhetőségétől és a választott szállítási és fizetési módtól. A várható szállítási időt a rendelési visszaigazolásban közöljük a vevővel. Az online áruházban megadott idő csak tájékoztató jellegű, és eltérhet az aktuális szállítási időtől. A termékeket legkésőbb 30 napon belül szállítjuk az adásvételi szerződés megkötésétől számítva, hacsak a felek másképp nem állapodnak meg. Ha a termék nem áll rendelkezésre vagy nincs készleten, a szállítási dátumot a rendelési visszaigazolásban jelöljük meg. Ha a vevő olyan terméket rendel, amelynek szállítási ideje meghaladja a 30 napot (feltüntetve), akkor a vevő a rendelés elküldésével elfogadja a hosszabb szállítási időt. Abban az esetben, ha a szállítási idő 30 naptári napon túl esik, és ez nem volt feltüntetve a termékeknél, a szállítási idő meghosszabbodásáról a vevő értesítést kap. Azonban a vevő köteles egyetérteni a hosszabb szállítási idővel, mielőtt a megrendelés teljesnek tekintendő. Ebben az esetben a vevőnek joga van elállni a szerződéstől, és az eladó köteles visszatéríteni az elállással érintett összeget a vevőnek. Az elállási jog megszűnik, ha a felek megállapodnak egy új szállítási dátumban. Az eladónak is joga van az elállásra.

    10. A vevő, az árunak a fuvarozótól történő átvételekor, köteles ellenőrizni az áru csomagolásának sértetlenségét, és bármilyen hiba esetén haladéktalanul értesítenie kell a fuvarozót. A küldemény jogosulatlan felbontására utaló csomagolás sérülés esetén a vevőnek nem kell átvennie a küldeményt a fuvarozótól.

    11. Az eladó adóbizonylatot - számlát állít ki a vevőnek. Az adóbizonylat a vevő e-mail címére lesz küldve.

    12. A vevő az áru tulajdonjogát az áru teljes vételárának a szállítási költséggel együtt történő megfizetésével, de legkorábban az áru átvételével szerzi meg. Az áru véletlen megsemmisüléséért, sérüléséért vagy elvesztéséért való felelősség a vevőre száll át az áru átvételének pillanatában, vagy akkor, amikor a vevő köteles volt az árut átvenni, de ezt az adásvételi szerződés megszegésével nem tette meg.
  1. Elállás a szerződéstől
  1. Az üzleti tevékenységen kívül vevő, aki fogyasztóként kötött adásvételi szerződést egy online áruházon keresztül, jogosult az adásvételi szerződéstől a feltételekben, az adásvételi szerződésben vagy a jogszabályban meghatározottak szerint elállni.


  2. Az online áruházon keresztül kötött adásvételi szerződéstől való elállási időszak 14 nap.
  • az áru átvételének napjától,
  • az utolsó áruszállítás kézhezvételének napjától, ha a szerződés tárgya többféle áru vagy az
  • áru több részbeli szállítása az adásvételi szerződés szerint
  • az első áruszállítás átvételének napjától, ha a szerződés tárgya rendszeres ismételt
  • áruszállítás az adásvételi szerződés szerint
  • áruszállítás az adásvételi szerződés szerint

    3. A vevő nem állhat el többek között az adásvételi szerződéstől, ha:


  • áruszállítás az adásvételi szerződés szerint
  • teljes körűen teljesített szolgáltatásnyújtás esetén; ellenérték fejében nyújtott szolgáltatás esetén csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó előzetes kifejezett hozzájárulásával kezdődött meg az elállási határidő lejárta előtt és a vállalkozó tájékoztatta a fogyasztót a szerződéskötés előtt arról, hogy a teljesítés megszünteti a szerződéstől való elállás jogát
  • olyan termékértékesítésről vagy szolgáltatásnyújtásról van szó, amelynek ára az eladó akaratától függetlenül a pénzügyi piac ingadozásaitól függ, és amely a szerződéstől való elállás időszakában fordulhat elő,
  • a vevő kívánsága szerinti, vagy személyre szabott áru kiszállításáról van szó.

    4. A vevő az elállási időszak betartása érdekében az elállási értesítést az elállási időszakon belül köteles elküldenie.

    5. A vevő az elállási nyilatkozatot az elállási határidőn belül küldheti el. A vevő használhatja az eladó által biztosított elállási űrlapot, amelyet itt talál. A vevő az elállási nyilatkozatot a jelen ÁSZF-ben megadott e-mail címre vagy szállítási címre küldheti el, vagy más bizonyítható módon. Az eladó haladéktalanul visszaigazolja a nyilatkozat fogadását a vevőnak.

    6. Az adásvételi szerződéstől elállt vevő köteles az árut az adásvételi szerződéstől való elállást követő 14 napon belül visszaküldeni az eladónak. A vevő viseli az áru eladó részére történő visszaküldésének költségeit, még abban az esetben is, ha az árut jellegéből adódóan szokásos postai úton nem lehet visszaküldeni.

    7. Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó haladéktalanul, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 30 napon belül visszatéríti a vevőnek a vevőtől azonos módon beérkezett valamennyi pénzt, beleértve a szállítási költséget is. Az eladó az átvett pénzt más módon csak abban az esetben adja vissza a vevőnek, ha a vevő ehhez hozzájárul, és többletköltség nem merül fel.

    8. Ha a vevő az eladó által felajánlott legolcsóbb áruszállítási módtól eltérőt választott, az eladó a legolcsóbb áruszállítási módnak megfelelő összegben téríti meg a vevőnek az áru szállítási költségét.

    9. Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó nem köteles a kapott pénzt visszaadni a vevőnek, mielőtt az árut átveszi, vagy mielőtt a vevő bizonyítja neki, hogy az árut visszaküldte, attól függően, hogy melyik következik be korábban.

    10. A vevő köteles az árut sértetlenül, viseletlenül, eredeti csomagolásában, minden tartozékával együtt visszaküldeni az eladónak. A csomagolás az áru része, és a visszaküldés elmulasztása vagy a csomagolás sérülése az áru értékének csökkenéséhez vezethet. A vevő felelősséggel tartozik az eladó felé az olyan károkért, amelyekben az áruk megsérülése abból ered, hogy a vevő az árut nem az áru természetének, jellemzőinek és működésének megismeréséhez szükséges módon kezelte. Ilyen esetben az eladó az áru visszaküldését követően számlázza ki a vevőnek az okozott kárt; a számlázott összeg 14 napon belül esedékes. Az eladó jogosult az áruban bekövetkezett károk megtérítési igényét egyoldalúan beszámítani a vevő vételár-visszatérítési igényébe.



    11. Az eladó jogosult az adásvételi szerződéstől elállni a készlet kiárusítása, az áru elérhetetlensége miatt, vagy ha az áru gyártója, importőre vagy szállítója az áru előállítását vagy behozatalát megszakította. Az eladó haladéktalanul tájékoztatja a vevőt, a megrendelésben megadott e-mail címen, és az adásvételi szerződéstől való elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldi a vevőtől a szerződés alapján kapott valamennyi pénzeszközt, beleértve a szállítási költségeket is, a megadott módon vagy a vevő által meghatározott módon.

 

VII. Hibás teljesítési jogosultság

  1. Az eladó felelősséggel tartozik a vevő felé azért, hogy az áru átvételkor hibamentes legyen. Elvileg az eladó felelős a vevő felé azért, hogy az áru:
  1. megfelel a megállapodás szerinti leírásnak, típusnak és mennyiségnek, valamint a minőségnek, a funkcionalitásnak, a kompatibilitásnak, az interoperabilitásnak és az egyéb egyeztetett jellemzőknek,
  2. alkalmas arra a célra, amelyre a vevő igényli, és amelyhez az eladó beleegyezett,
  3. a megállapodás szerinti tartozékokkal és használati utasítással szállítják, beleértve a használati utasítást (ha szükséges),vagy modell szerint határozták meg,
  4. alkalmas arra a célra, amelyre az ilyen árukat általában használják, beleértve a harmadik felek jogait, a jogszabályokat, a műszaki szabványokat vagy az ipar gyakorlati szabályzatát, ha nincsenek műszaki szabványok,
  5. megfelel az áruk mennyiségi, minőségi és egyéb jellemzőinek, beleértve az időtállóságot, a funkcionalitást, a kompatibilitást és a biztonságot, amelyeket a vevő azonos fajta áruk esetében ésszerűen elvárhat, beleértve a szállító által vagy a szerződési lánc más szereplője által tett nyilatkozatokat, különösen a reklámozást és a címkézést.
  6. olyan tartozékokkal van ellátva, beleértve a csomagolást, az utasításokat és az egyéb használati utasításokat, amelyeket a vevő ésszerűen elvárhat;
  7. minőségben vagy kivitelezésben megfelel az eladó által a vevőnek az adásvételi szerződés megkötését megelőzően átadott mintának (amennyiben rendelkezésre áll, ami nem az eladó kötelezettsége).

Nem kell alkalmazni a d)-g) pontokat, ha az eladó az adásvételi szerződés megkötése előtt tájékoztatja a vevőt, hogy az áru jellemzője eltér, és a vevő ehhez az adásvételi szerződés megkötésekor kifejezetten hozzájárul. 

  1. Ha a hiba az áru vevő általi átvételétől számított egy éven belül jelentkezik, az árut az átvételkor hibásnak kell tekinteni, kivéve, ha az áru jellege vagy a hiba ezt kizárja. A Vevő az áru használatától számított egy éven belül jogosult az árun fellépő hibára hivatkozni. Ez a rendelkezés nem vonatkozik az alacsonyabb áron eladott árukra, amelyekre alacsonyabb áron állapodtak meg, a szokásos használatból eredő elhasználódásra, olyan hibára, amely megfelel az áru használatának vagy elhasználódásának mértékének, amikor a vevő átvette azokat, vagy ha ez az áru jellegéből kitűnik, és a vevő a fentieket tudomásul veszi.
  2. Ha az áru hibás, a vevőt az alábbi jogok illetik meg:
  • új hibamentes áruk szállítására;
  • a hibát az áru javításával orvosolni;

A vevő kiválaszthatja az adott esetben megfelelő módszert. A vevő nem jogosult a hiba elhárításának olyan módját kérni, amely lehetetlen vagy a másik módszerhez képest aránytalanul költséges. Ilyen választás esetén az eladónak jogában áll megtagadni a hiba elhárítását, vagy a másik hibaelhárítási módot választani. Az eladó felhívja a vevő figyelmét, hogy az áru cseréje az áru egyedisége miatt gyakran lehetetlen.

  1. Abban az esetben ha:
  • az eladó megtagadja a hiba elhárítását, vagy a hiba jelzését követő ésszerű időn belül nem orvosolja,
  • a hiba újra megjelenik,
  • a hiba az adásvételi szerződés lényeges megszegését jelenti,
  • az eladó kijelenti, hogy a hibát ésszerű időn belül, vagy a vevő számára jelentős kellemetlenség nélkül nem javítják ki,

a Vevőt az alábbi jogok illetik meg:

  • az áru árából ésszerű engedményhez való jog,
  • az adásvételi szerződéstől való elállás joga
  1. A vevő nem állhat el az adásvételi szerződéstől, és nem kérhet új terméket, ha nem tudja visszaküldeni az árut abban az állapotban, ahogy azt átvette. Ez azonban nem vonatkozik a következő esetekre:
  • ha az áru állapota a hiba feltárását célzó ellenőrzés eredményeként megváltozott;
  • ha az árut a hiba felfedezése előtt használták;
  • ha az áru változatlan állapotában történő visszaküldésének lehetetlenségét nem a vevő cselekménye vagy mulasztása okozta,
  • ha a hiba felfedezése előtt az árut a vevő a szokásos használat során eladta, elhasználta vagy megváltoztatta; ha azonban ez csak részben történt meg, a vevő köteles az árunak azt a részét visszaküldeni, amely visszaküldhető, ebben az esetben nem térítik vissza az árnak az adott rész használatából származó hasznának megfelelő részét az árukról.
  1. Az eladó köteles a reklamációt minden olyan telephelyen elfogadni, ahol a reklamáció befogadható, de akár a székhelyén vagy telephelyén is. A vevő reklamációt bármely bizonyítható módon érvényesíthet, például e-mailben vagy a reklamáció címre történő elküldésével. A vevő az itt elérhető reklamációs űrlapot is igénybe veheti. Az eladó köteles a vevő részére írásbeli visszaigazolást kiadni arról, hogy a vevő mikor terjesztette elő a reklamációt, mi a reklamáció tartalma és a vevő a reklamáció kezelésének módját, valamint a vevő elérhetőségeit, a tájékoztatás céljából a reklamáció kezelését, valamint a reklamáció kezelésének időpontjának és módjának megerősítését, ideértve a kijavítás és a javítás időtartamának igazolását, vagy a reklamáció elutasításának írásbeli indoklását.
  2. A panaszról az eladó vagy az általa megbízott munkatárs haladéktalanul, összetett esetekben három munkanapon belül dönt. A határidőbe nem tartozik bele a hiba szakszerű felméréséhez szükséges, a termék vagy szolgáltatás típusának megfelelő idő. A reklamációt, ideértve a hiba elhárítását is, a reklamációtól számított 30 napon belül kell rendezni, és erről a vevőt tájékoztatni, kivéve, ha az eladó és a vevő ennél hosszabb határidőben állapodnak meg. Ezen időtartam hiábavaló lejárta lényeges szerződésszegésnek minősül, és a vevőnek jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől, vagy a vételárból ésszerű engedményt kérni. A követelés pillanatának azt a pillanatot kell tekinteni, amikor a vevő akaratnyilvánítása (a hibás teljesítéshez való jog gyakorlása) az eladóhoz eljut.
  3. Az eladó írásban tájékoztatja a vevőt a reklamáció eredményéről, ideértve elektronikus úton is.
  4. A vevőt nem illeti meg a hibás teljesítés joga:
  • ha a vevő az áru átvétele előtt tudta, hogy a termék hibás,
  • ha a vevő maga okozta a hibát,
  • az áru hibája miatt, amelyre alacsonyabb áron állapodtak meg, ha az árut alacsonyabb áron értékesítik,
  • ha az áru elhasználódását a rendeltetésszerű használat okozza,
  • az áru használatának vagy elhasználódásának mértékének megfelelő hibája a vevő átvételekor, ha az áru használt áru; vagy
  • ha az áru jellege úgy kívánja.
  1. Indokolt reklamáció esetén a vevőnek joga van a reklamációval kapcsolatban felmerült szükséges költségeinek megtérítésére. A vevő ezzel a jogával az eladóval szemben a jótállási idő lejártát követő egy hónapon belül élhet.
  2. A vevő a reklamáció módját megválaszthatja, azonban a jelen pont szerinti hibaelhárítási szabályok figyelembevételével. 
  3. A szerződő felek hibás teljesítésből eredő jogaira és kötelezettségeire az érvényes cseh jog az irányadó, tekintettel arra, hogy alapvetően nem új áruról van szó. 
  4. Ha a vevő az eladótól más termék vásárlása iránt érdeklődik, lehetőség van a termék árának jóváírására utalvány kiállításával az eladótól a vevőnek a termék visszaküldésekor és új termékek megrendelésekor. Terméket másik termékre cserélni nem lehet kiegészítő fizetés ellenében egyik fél részéről sem, de többek között a termék jellegét is figyelembe véve szükséges a szerződéstől a jogszabályoknak megfelelően elállni, majd ha szükséges, új szerződést kötni.

VIII. Levelező szolgáltatás

  1. A Szerződő Felek minden írásos levelezést elektronikus levélben is elküldhetnek egymásnak.
  2. A vevő a levelet az eladónak az eladó honlapján feltüntetett e-mail címre kézbesíti. Az eladó a levelet a vevőnek az ügyfélfiókjában vagy a megrendelésben megadott e-mail címére kézbesíti.
  1. Peren kívüli vitarendezés
  2. Ha a fogyasztó nem elégedett azzal, ahogyan az eladó panaszát kezelte, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait, lehetősége van az eladóhoz fordulni helyesbítésért. Ha az eladó válaszol a helyesbítési kérelemre

törvény 12. §-a alapján a fogyasztó elutasítja, vagy a feladásától számított 30 napon belül nem válaszol rá. 391/2015. a fogyasztói jogviták alternatív megoldásáról és egyes törvények módosításáról, a vita alternatív megoldásának kezdeményezésére vonatkozó javaslattételi jogról. Az e-shop üzemeltetőjével fennálló fogyasztói jogviták alternatív megoldására illetékes szerv a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (www.soi.sk) vagy más, az alternatív jogalanyok listáján szereplő erre felhatalmazott jogi személy. Viták megoldását a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma vezeti, míg a fogyasztónak joga van kiválasztani, hogy a felsorolt ​​alternatív megoldási entitások közül melyiket fogyasztói jogviták megfordulnak. Ezzel egyidejűleg a fogyasztó javaslatot tehet a vitájának alternatív megoldása az online vitarendezési platform használata, amely a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ címen érhető el. Az ajánlattétel díjairól a fogyasztó egy adott alternatív vitarendezési szervezet honlapján tájékozódhat.

  1. Záró rendelkezések
  1. Az eladót semmilyen magatartási kódex nem köti a vevővel szemben.
  2. Az eladó weboldalával kapcsolatos minden jog, különösen a tartalom szerzői joga, beleértve az oldalelrendezést, fényképeket, filmeket, grafikákat, védjegyeket, logókat és egyéb tartalmakat és elemeket, az eladót illeti meg. Tilos a weboldalt vagy annak bármely részét másolni, módosítani vagy egyéb módon felhasználni az eladó hozzájárulása nélkül.
  3. A vevő vállalja a körülmények megváltozásának kockázatát.
  4. Az adásvételi szerződést az üzleti feltételekkel együtt az eladó elektronikus formában archiválja, és nem hozzáférhető.
  5. A feltételek szövegét az eladó módosíthatja vagy kiegészítheti, és az eladó vállalja, hogy az új feltételek hatálybalépése előtt legalább 14 nappal értesíti a vevőt, és ha a vevő nem fejezi ki egyet nem értését a feltételek új szövegével legkésőbb az új szövegezés hatálybalépésének napján, akkor a változtatásokat maradéktalanul elfogadta és nem tiltakozott. Ez a rendelkezés nem érinti a szerződési feltételek korábbi változatának érvényességi ideje alatt keletkezett jogokat és kötelezettségeket.
  6. Az elállási nyilatkozat és a reklamációs űrlap mintája a feltételek mellékletét képezi.  

Ezek a kereskedelmi feltételek az alábbiakra lépnek hatályba 12. 6. 2023.

 

© 2024 - Minden jog fenntartva
cross